ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

نوستالژی| نتایج سینوسی پیام در لیگ

  • کد خبر: ۱۱۶۹۶۲
  • ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
نوستالژی| نتایج سینوسی پیام در لیگ
تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های فوتبال مشهدی در مسابقات کشوری - ۱۳۶۸ - قسمت چهارم را در این مطلب می خوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ دور برگشت پنجمین دوره لیگ قدس درحالی آغاز شد که با فعل‌وانفعال‌های انجام‌شده در کشور و روی‌کارآمدن دولت هاشمی‌رفسنجانی، حسن غفوری‌فرد رئیس سازمان تربیت‌بدنی شده بود و با حکم او، ناصر نوآموز به‌جای محمدرضا پهلوان بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال قرار گرفته بود. نوآموز نیز با انتصاب علی پروین موجی از شادی و امید را به جامعه فوتبالی تزریق کرده بود که هنوز کامشان از شکست در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا تلخ بود. پروین هم در اولین گام قول داده بود خط قرمزی وجود نخواهد داشت، حتی برای بازیکنان مستعفی زمان پرویز خان‌دهداری.

شروع نیم‌فصل با شکست

در چنین اوضاع‌واحوالی پیامی‌ها روانه شیراز شدند تا ضمن انتقام دیدار رفت، موقعیت خود را هم در جدول بهبود بخشند، زیرا در صورت پیروزی می‌توانستند بالاتر از کمای هشت‌امتیازی قرار بگیرند. جمعه ۱۴ مهر و درحالی‌که ۸ هزار تماشاگر در ورزشگاه شهدای شیراز حضور داشتند، پیامی‌ها بازی را خوب شروع کردند، اما یک‌باره تحلیل رفتند و سه گل خوردند و فقط یکی از آن‌ها را جبران کردند تا نگران به مشهد برگردند، زیرا پیروزی استقامت یزد بر سپاهان، پیام را به رتبه یکی مانده به آخر رسانده بود. گل‌های نماینده شیراز دقایق ۳۸ و ۵۴ و ۵۶ توسط مهدی ایزدخواه، فریبرز پارسا و ناصر جهانفر به‌ثمر رسید. ضمن اینکه دقیقه ۶۳ رضا عطارزاده موفق به مهار ضربه پنالتی ایزدخواه شد. پیام دقایق آخر کمی به خود آمد و موفق شد توسط هادی برگی‌زر در دقیقه ۷۵ به گل دست یابد.

تراکتورسواری با ۲گل

پیام و تراکتورسازی که دور برگشت را با شکست در شیراز و انزلی پشت‌سر گذاشته بودند، مغمومانه و بااحتیاط برای کسب دو امتیاز به میدان گام نهادند، اما در نیمه اول ۵ هزار تماشاگری که جمعه ۲۱ مهرماه در ورزشگاه تختی مشهد بودند، به‌جز دفع توپ چیز دیگری ندیدند؛ دیداری سرد و کسل‌کننده.

هاشم رهباردار با شروع نیمه دوم با دو تغییر هم‌زمان، سروشکل بهتری به تیمش داد و موفق شد پس از چند موقعیت خطرناک، در دقیقه ۶۱ روی شوت سرکش حسن اصغری از فاصله ۳۰ متری به گل دست یابد و پس از آن هم برخلاف همیشه که پیام با یک گل به دفاع می‌رفت، این‌بار دست از حمله نکشید و مزد آن را هم دقیقه ۶۷ با گل حسین حسینی پورعلوی روی پاس حساب‌شده مجید حسینی‌پور گرفت تا با سوت پایان بازی به‌وسیله حسین عسکری، شادمان به رختکن برود.

کلکسیون اشتباه در اهواز

جمعه ۲۸ مهر پیام مقابل دیدگان ۱۵ هزار تماشاگر اهوازی در چارچوب هفته چهاردهم به‌مصاف جنوب این شهر رفت و در عین شایستگی ۲ بر ۱ مغلوب شد. پیامی‌ها هنوز گرم نشده بودند که در همان دقیقه اول روی یک سانتر کوتاه و با ضربه سر رامین شاه‌محمدی گل خوردند. گلی که البته باید به‌نام حمید شمسی مدافع و کاپیتان پیام نوشت، چون توپ پس از برخورد با او تغییر جهت داد و آرام به تور نشست. پس از دریافت این گل زودهنگام، بازی بیشتر در اختیار پیامی‌ها بود، اما بازهم بر اثر یک اشتباه، گل دوم اهوازی‌ها در دقیقه ۳۷ به ثمر رسید.

برخورد علی هاشمی مدافع و رضا عطارزاده دروازه‌بان پیام برای دفع توپ، موقعیت بادآورده‌ای را نصیب سعید زبیدی کرد تا کلکسیون اشتباهات پیامی‌ها تکمیل شود. با شروع نیمه دوم حسن اصغری جانشین مهدی ذوقی شد و در دقیقه ۴۹ تک‌گل پیام را با پاس بی‌نظیر مجید حسینی‌پور به‌ثمر رساند. پیام در این بازی تا آخرین لحظات برای گل تساوی جنگید، اما نداشتن یک مهاجم تمام‌کننده بازهم باعث ناکامی‌اش شد. پیام با این شکست ۹ امتیازی باقی ماند و هم‌امتیاز با استقامت یزد در جایگاه نهم جدول. محمد فنایی قاضی این میدان بود.

گلباران استقامت در مشهد

در هفته پانزدهم، پیام زخم‌خورده از شکست، جمعه ۵ آبان در ورزشگاه خانگی‌اش به‌مصاف استقامت یزد رفت. دو تیمی که همراه با کاوه بندرعباس، فانوس‌به‌دستان این گروه بودند. رهباردار و شاگردانش که نیک می‌دانستند دو امتیاز این مسابقه چقدر برایشان حیاتی است، با حمایت بیش از ۷ هزار تماشاگر مشتاق از همان دقیقه نخست با سوت محمد ریاحی قاضی این دیدار، حملاتشان را شروع کردند و یزدی‌ها هم با یک بازی بسته سعی می‌کردند گل نخورند، اما دفاعشان فقط ۲۰ دقیقه دوام آورد و احمد حامد روی کرنر ارسالی غلام اصغری با شوتی زیبا اولین گل بازی را به‌ثمر رساند. پیامی‌ها که انگار با این گل روحیه گرفته بودند، بازهم دست از حملات خود برنداشتند و دو بار دیگر در دقایق ۲۵ و ۳۳ تا مرز گل‌زنی رفتند.

هاشم رهباردار نیمه دوم را با فراخواندن علی هاشمی به‌جای غلام تحققی در خط میانی آغاز کرد و دقایقی بعد مهدی ذوقی را هم جانشین غلام سالاری کرد و با این تغییرات روند تهاجمی تیمش را افزایش داد که حاصل آن دو گل دقایق ۶۷ و ۷۰ مهدی ذوقی بود؛ اولی روی پاس احمد حامد و با ضربه سر و دومی با شلیکی زمینی روی پاس غلام اصغری. با این پیروزی پیام یازده امتیازی شد و استقامت ۹ امتیازی باقی ماند.

آخرین میزبانی

پیامی‌ها در هفته شانزدهم سرمست از پیروزی، میزبان سپاهان بودند. دیداری که جمعه ۱۲ آبان در ورزشگاه تختی مشهد برگزار شد و البته فقط ۴ هزار نفر به تماشایش نشستند. سردی هوا در استقبال‌نکردن تماشاگران مؤثر بود، اما علت اصلی، رقابت هم‌زمان تیم‌ملی با گینه در جام صلح و دوستی کویت بود.

رقابت‌هایی که باعث شده بود تیم‌های استقلال و پرسپولیس که بیشترین بازیکن را دوباره با آمدن علی پروین در تیم‌ملی تصاحب کرده بودند، باعث لغو دیدار‌های این دو تیم و سوت‌وکورشدن مسابقات داخلی شود.
اما در مشهد سردی هوا گویا بر بازی هم سایه انداخته بود تا دو تیم ارائه‌گر فوتبالی سرد و بی‌روح باشند؛ به‌طوری‌که نیمی از همان تماشاگر محدود هم از دقیقه ۷۰ ورزشگاه را ترک کردند تا پیام آخرین میزبانی‌اش را در این فصل با تساوی بدون گل تمام کند. داوری این مسابقه با زاهد بحرینی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->